Trasa Transfogarska (oznaczenie drogi krajowej: DN7C) to najwyżej po Transalpinie położona droga w Rumunii, osiągająca 2034 m n.p.m. Przecina z północy na południe Góry Fogaraskie, będące najwyższym pasmem górskim rumuńskich Karpat, między ich dwoma najwyższymi szczytami – Moldoveanu i Negoiu. Łączy miasta Sybin w Siedmiogrodzie i Pitesti na Wołoszczyźnie.
Trasa Transfogaraska została zbudowana w latach 1970-1974 za czasów dyktatury Nicolae Ceausescu. Podczas jej budowy użyto ponad sześciu tysięcy ton dynamitu, a za pomocą kontrolowanych wybuchów usunięto prawie 3,8 miliona metrów sześciennych ziemi i skał. Początkowo droga miała znaczenie militarne, umożliwiając szybki transport wojska przez Góry Fogaraskie. Obecnie stanowi jedną z atrakcji turystycznych Rumunii.
Na trasie Transfogaraskiej ze względu na liczne zakręty obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h. Ale nikt nie stara się jechać szybciej, wręcz przeciwnie, widoki są tak powalające, że prawie każdy przystaje i wysiada z samochodu, żeby chociaż przez chwilę podziwiać te piękne krajobrazy. Tablice znajdujące się na początku drogi DN7C informują, że jest ona czynna w godzinach 7-21. Po osiągnięciu maksymalnej wysokości droga wchodzi do najdłuższego tunelu w Rumunii (884 metrów), który w okresie od października (listopada) do kwietnia zostaje zamknięty stalowymi wrotami ze względu na opady śniegu i wiatry. Wówczas Szosa Transfogaraska staje się nieprzejezdna.
Trasa Transfogarska zapiera dech w piersiach cudownymi widokami, najbardziej spektakularnie prezentując się od strony północnej. Od strony południowej znajdują się liczne atrakcje, m.in. zapora na rzece Ardżesz o wysokości 160 metrów tworząca jezioro Vidraru oraz oraz zamek Poienari należący do Włada Palownika, pierwowzoru hrabiego Drakuli :)
To tyle ciekawostek o samej Trasie, myślę, że zdjęcia mówią same za siebie i nie trzeba nic więcej dodawać :)